Home Zajímavosti VW představuje nový software ME 3.0 pro elektromobily. Zvládne toho hodně

VW představuje nový software ME 3.0 pro elektromobily. Zvládne toho hodně

0

Elektrické Volkswageny se budou díky aktualizaci softwaru rychleji nabíjet, budou mít větší dojezd a jejich baterie by měla mít delší životnost. Týkat se to má i ty, které už jezdí.

Elektromobily VW ID.3, ID.4 a ID.5 na platformě MEB budou těžit z výhod nové verze softwaru ME 3.0. Přitom už loni prošel software zlepšeními, když se objevila verze ME 2.5. Nejde jen o detaily. Optimalizace zasáhla nejen různé funkce a design infotainmentu, ale zejména management baterií. Začněme od toho nejpodstatnějšího. Právě systémem řízení akumulátoru, neboť ten přináší vyšší výkon, vyšší životnost, rychlejší nabíjení a delší dojezd. Po aktualizaci zvládne baterie s kapacitou 62 kWh nabíjecí výkon až 120 kWh a větší baterie s kapacitou 82 kWh až 135 kW (+ 10 kW). To znamená, že doba nabíjení z 10 na 80 % byla zkrácena na rychlonabíjecích stanicích na 35 minut.

VW Aero B: Elektrický ‚Passat‘ ukáží už v dubnu. Zatím v Číně
Přitom je baterie lépe chráněna, neboť nová funkce ochrany Battery Care Mode ji po aktivaci na dotykovém displeji nabije jen na 80 % a nabíjecí výkon sníží tak, aby se prodloužila životnost. Samozřejmě, pokud to potřebujete, stále zůstává k dispozici plná kapacita i plný nabíjecí výkon. Delší dojezd je zase zásluhou zlepšeného tepelného managementu, který začíná upravovat teplotu baterie již při nižších teplotách, čímž ji dostane spíše do optimálního teplotního rozmezí a déle v něm setrvá. To zlepšuje také výkon rekuperace. Nabíjení by mělo být o to snazší, že grafika nově zahrnuje zobrazení cíle jízdy a návrhy míst nabíjení s tím, že se systém vyhýbá nabíječkám s vysokým provozem.

V navigačním systému je navíc nová možnost „přidat“, pomocí které můžete zadat do aktuální trasy alternativní nabíjecí stanice. U všech plánovaných zastávek na nabíjení zobrazuje infotainment předpokládanou zbývající kapacitu baterie a plánovaný čas nabití. Zlepšený virtuální kokpit zobrazuje konečný stav nabití baterie v procentech a volitelný head-up displej přidává kromě stavu nabití také trojrozměrnou informaci o vzdálenosti do cíle. Navíc se naučil zobrazovat například kruhové objezdy a naváděcí šipky. Verze s pohonem obou náprav by měly být agilnější na kluzkých površích, protože dostala nový jízdní režim Traction.

Tato úprava zajišťuje stálý pohon obou náprav do rychlosti 20 km/h. Zároveň snižuje účinek protiprokluzového systému ASR. Zlepšený parkovací asistent Park Assist Plus má novou funkci paměti, díky které se umí naučit pět parkovacích manévrů na místech, která nejčastěji využíváte. Například před vaším domem nebo kanceláří. To znamená automatické parkování bez zásahu řidiče. Nový software bude VW standardně dodávat do všech nových elektromobilů, ale co je podstatné, dostanou jej i majitelé, kteří si již elektrický VW koupili. Řada na ně přijde ve druhé polovině letošního roku. Překvapením je jen to, že kvůli aktualizaci budou muset navštívit servis.

Exit mobile version