Nová továrna Tesly nedaleko Berlína už chrlí první Tesly Y. Spuštění Gigafactory však zpozdilo osm měsíců. Musk se těšil o to víc.
Tesla spustila své první evropskou továrnu. Šlo o největší investici do německého automobilového průmyslu v novodobé historii. Šéf Elon Musk byl nadšen, když osobně dohlížel na předání prvních aut, která sjela z výrobních linek v novém závodě automobilky. Teslu to stálo pět miliard eur. Předávání aut třiceti zákazníkům doprovázela hudba a lidé tleskali, když Musk tancoval a žertoval s fanoušky.
„Tohle je skvělý den pro továrnu,“ řekl Musk a popsal to jako „další krok směrem k udržitelné budoucnosti“. Tesla přitom čelila opozici vůči továrně, její otevření to zdrželo o osm měsíců a někteří ekologičtí aktivisté dokonce zablokovali vchod do továrny, přičemž vyvěsili transparenty upozorňující na její vysokou spotřebu vody. Dva demonstranti na několik hodin zablokovali dálnici vedoucí k továrně.
Vybraní zákazníci si převzali v úterý Tesly Y v konfiguraci Performance za 63 990 eur a dojezdem 514 km. Další objednávky začne Tesla vyřizovat od dubna. Otevření továrny v Gruenheidu, 35 km jihovýchodně od Berlína, přichází poté, co Musk minulý týden ve svém tweetu označil spuštění závodu jako začátek plánu Master Plan Part 3, který má posunout automobilku k „extrémní velikosti“.
Podívejte se, jak si Elon Musk zatančil v nové berlínské Gigafactory.
Tesla v úterý uvedla, že dosud bylo přijato více než 3 000 z očekávaných 12 000 zaměstnanců. Dosud dovážela do Evropy auta ze své továrny v Šanghaji, čímž zvyšovala logistické náklady. „Umístění výroby v rámci Evropy představuje obrovský rozdíl v efektivnosti kapitálu,“ napsal Musk na Twitteru.